Umiejętności, jakie powinien posiadać dobry HRowiec

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Chcesz podjąć pracę w dziale Human Resources? Dowiedz się, jakie umiejętności powinien posiadać specjalista od szeroko pojmowanych zasobów ludzkich. Może to odpowiednia ścieżka kariery właśnie dla ciebie!

Dział Human Resources – czym się zajmuje?

Chociaż jeszcze kilkanaście lat temu mało kto słyszał o specjalistach do spraw HR, dzisiaj jest to norma w przypadku większości dużych firm. Rozwój korporacji nie byłby możliwy bez działu, którego pracownicy zajmują się umiejętnym zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Rekrutacja nowych osób, onboarding, późniejsze wsparcie w kierowaniu na ścieżce kariery – to podstawowe obowiązki, jakie ma HR-owiec. Ponadto specjaliści w tym zakresie przeprowadzają ocenę pracowników, a także bardzo często są szkoleniowcami. Jak widać, jest to dość szeroki zakres zadań. Samo przeprowadzenie rekrutacji wiąże się przecież z selekcją CV oraz rozmowami z niekiedy sporą liczbą kandydatów. 

HR miękki i twardy

Warto także wyraźnie zaznaczyć różnice między dwoma rodzajami Human Resources, ponieważ każdy z nich wymaga posiadania innych kompetencji. 

HR miękki to właśnie wcześniej wspomniane zadania, które są związane z onboardingiem czy rekrutacją a także szeroko pojętą atmosferą w firmie. Specjalistów w tym zakresie można znaleźć także w serwisie LinkedIn, gdzie prowadzą profile swoich organizacji czy wyszukują potencjalnych kandydatów na dane stanowisko. Monitorowanie poziomu zadowolenia pracowników oraz mediacje przy ewentualnych konfliktach – to także ich zadanie.

Z kolei specjaliści od HR twardego to prawdziwi eksperci chociażby od spraw kadrowych i wszelkich formalności. Prowadzenie dokumentacji, przeliczenia związane z wynagrodzeniami – tym się zajmują.

HR-owiec – jaki powinien być?

Czy istnieje więc jednoznaczna odpowiedź na pytanie, jaki powinien być dobry specjalista działu Human Resources? O ile osobę zajmującą się twardym HR-em powinna cechować przede wszystkim rzetelność i dokładność, miękki HR wiąże się z nieco innymi kompetencjami.

Otwartość na innych to podstawowa cecha wymagana w tym zawodzie. Naprawdę trudno wyobrazić sobie specjalistę ds. HR, który nie jest osobą kontaktową oraz wiarygodną. Inne pożądane cechy w tym przypadku to także kreatywność, pomysłowość oraz spostrzegawczość – żaden konflikt wymagający interwencji nie może umknąć pracownikowi odpowiedzialnemu za miękki HR! Taki specjalista powinien także umieć dostrzegać indywidualne cechy danego pracownika oraz potencjał poszczególnych osób – to niezwykle przydatne w rozwoju całej organizacji.

Jak zostać specjalistą ds. HR? 

Interesuje cię praca w dziale HR? Jeżeli nie masz na razie odpowiedniego doświadczenia zawodowego, to warto wiedzieć o tym, że szczególnie pożądani są absolwenci kierunków takich jak psychologia czy zarządzanie. W przypadku HR twardego wszelkie kierunki związane z finansami także będą mile widziane.To więc dobra ścieżka kariery szczególnie dla osób, które ukończyły takie kierunki, ale nie do końca mają na siebie pomysł, jednocześnie mają cechy pożądane w Human Resources.
Profesjonalne usługi HR cieszą się coraz większym powodzeniem i naprawdę trudno wyobrazić sobie prężnie rozwijającą się dziś firmę bez odpowiednich specjalistów w tym dziale.

Fot.: Christina @ wocintechchat.com/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

1 × cztery =