Wydarzenia firmowe – o czym należy pamiętać podczas ich organizacji?  

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Każda firma organizuje mniejsze czy większe wydarzenia firmowe od integracji działowych, przez spotkania wigilijne aż po konferencje dla partnerów. Jest kilka punktów, o których należy pamiętać podczas organizowania tego typu wydarzeń.

Wydarzenia wewnętrzne

Przede wszystkim, firmy organizują różnego rodzaju wydarzenia dla swoich pracowników. Najczęściej są to spotkania czy to wigilijne, noworoczne czy z okazji wyjątkowego i ważnego dla danego biznesu dnia. Planując takie wydarzenie najlepiej wynająć salę w dogodnej lokalizacji i dopasować jej wielkość do liczby osób. Organizowanie go poza siedzibą firmy sprawi, że nastrój będzie mniej formalny i będzie sprzyjać integracji. Warto jednak mieć na uwadze, że wynajem zbyt dużej sali będzie nie tylko generować dodatkowy koszt, ale takie spotkanie nie będzie mieć odpowiedniej atmosfery.

Fot.: elements.envato.com / bialasiewicz

Kolejnym ważnym aspektem organizowania wydarzenia firmowego jest dopasowane menu do okoliczności. Przy okazji różnego rodzaju świąt nie trzeba koniecznie odzwierciedlać dań jeden do jednego, ale warto by nawiązywały do tradycji czy święta. Podczas układania listy potraw należy także uwzględnić to, że niektórzy pracownicy mogą mieć alergie, nietolerancje pokarmowe czy specyficzną dietę. Dlatego też dobrym wyjściem jest przeprowadzenie ankiety, gdzie każdy może określić, co może a czego nie może jeść. Wówczas eliminuje się ryzyko sytuacji, kiedy część osób po prostu nie będzie mogła cieszyć się wspólnym posiłkiem i będzie siedzieć nad pustym talerzem.

Organizacja imprez firmowych dla pracowników, jak widać, wcale nie jest taka prosta, jak się wydaje. Z tego też względu ich planowanie należy rozpocząć z odpowiednim wyprzedzeniem, aby zadbać o każdy aspekt.

Wydarzenie zewnętrzne

Wszelkiego rodzaju konferencje, pikniki czy bankiety dla partnerów biznesowych wymagają innego podejścia do tematu. Planowanie powinno się rozpocząć nawet kilka miesięcy lub nawet rok wcześniej, zależnie od typu wydarzenia. I przede wszystkim trzeba określić, ile osób chce się zaprosić i jakiego typu będzie to impreza. Możliwości jest naprawdę dużo, w zależności od okoliczności.

Przede wszystkim, niezależnie od typu, trzeba znaleźć odpowiednie miejsce i zarezerwować je ze stosownym wyprzedzeniem. Termin ten będzie zależeć przede wszystkim od popularności lokalu.

Podobnie jak w przypadku wydarzeń dla pracowników, także podczas organizowania imprez firmowych dla partnerów, warto zadbać o menu i dopasować je do wydarzenia. Jeżeli jest to bankiet to oprócz dań gorących, dobrym pomysłem będą różnego rodzaju przystawki. Natomiast w przypadku pikników charytatywnych na świeżym powietrzu lepszym pomysłem będą dedykowane stoiska z grillowanym jedzeniem i napojami niż typowe stoły z przekąskami.

Organizacja imprez firmowych dla partnerów powinna też mieć odpowiednią oprawę audiowizualną zwłaszcza, gdy jest to konferencja czy wspominany już bankiet. Duże znaczenie w takich sytuacjach ma oświetlenie oraz nagłośnienie, a nie każda sala dysponuje odpowiednim sprzętem dźwiękowym. Warto więc podczas rezerwowania sali dopytać o ten aspekt, aby całość była dopięta na ostatni guzik.

Planowanie i przygotowanie wydarzeń firmowych, niezależnie czy są wewnętrzne czy zewnętrzne wydarzenia, jest bardzo złożona. Teraz już wiesz na co przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę, więc zanim zorganizujesz jakieś wydarzenie zbierz zespół i planujecie z dużym wyprzedzeniem.

Zdjęcie główne: elements.envato.com / thananit_s

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

5 × 1 =