Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Tworzenie sklepu internetowego wcale nie jest prostym procesem. Podczas takiego działania musimy wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Jedną z najczęściej pomijanych kwestii jest tworzenie unikalnych opisów produktów, co jest poważnym błędem. Dlaczego jednak tak jest? Czym jest dobry opis produktu oraz na co zwracać uwagę podczas jego tworzenia?
Sektor e-commerce rozwija się w naprawdę zawrotnym tempie. Choć proces ten i tak postępował błyskawicznie w ostatnich latach, pandemia koronawirusa, a tym samym zamknięcie ludzi w domach tylko spotęgowało wszystkie zmiany. Obecnie naprawdę wiele zakupów odbywa się za pośrednictwem Internetu, a wiele marek czy sklepów posiada swoje wirtualne odnogi. Sklepy internetowe rządzą się jednak innymi prawami, a żeby zachęcić klientów do odwiedzenia naszej witryny i wykonania na niej zakupów, musimy podejść do wielu kwestii w trochę inny sposób.
Bardzo ważnym aspektem dobrego sklepu internetowego będzie oczywiście przedstawienie produktów w odpowiedni sposób. Odpowiednie zdjęcia to nie wszystko – klient musi mieć pewność, że nie kupuje kota w worku i będzie mógł zaufać informacjom, które są zawarte na stronie internetowej sklepu. To właśnie dlatego tak istotną rolę w przypadku e-commerce odgrywają opisy produktów. Dobrze skonstruowany opis pozwoli klientowi w szybki sposób poznać zalety danej rzeczy czy usługi, jednocześnie przekonując go do podjęcia właśnie takiego wyboru i przedstawiając plusy wynikające z takiej decyzji.
Choć wiedza dotycząca opisów produktów i ich znaczenia jest dość powszechna, firmy często pomijają ten krok, na przykład kopiując informacje dostarczone przez producenta lub tworząc krótkie opisy tylko po to, by strona była czymś wypełniona. To niestety spory błąd – choć stworzenie odpowiedniego opisu produktu czy kategorii na stronie wcale nie jest szybkim procesem, zdecydowanie nie powinniśmy ignorować jego wagi.
Odpowiednio stworzone opisy produktów to jednak nie tylko skłonienie klienta do jego kupna z uwagi na informacje w nim zawarte. Zdecydowanie nie można tutaj pominąć aspektów dotyczących pozycjonowania strony. Tworzenie środowiska do generowania ruchu organicznego, a więc takiego, który nie został wygenerowany na podstawie reklam, jest bardzo ważne dla każdego sklepu internetowego, jeżeli oczywiście chcemy prowadzić zrównoważony rozwój naszej platformy.
Skoro wiemy już czym dokładnie jest opis produktu, a także dlaczego skupienie się na tym aspekcie może mieć tak duże znaczenie, wypadałoby postawić jeszcze jedno pytanie – jak tak właściwie stworzyć dobry opis? Najczęściej zajmują się tym profesjonalni copywriterzy, którzy znają się na kreowaniu treści w Internecie jak mało kto. Choć copywriterów możemy najczęściej kojarzyć z tworzenia artykułów, są to osoby skupiające się również na mniej obszernych w liczbę znaków treściach, a przygotowywanie opisów produktów jest świetnym tego przykładem.
Na co jednak copywriter zwraca uwagę, tworząc przystępny i chwytliwy opis produktu? Ważne są słowa kluczowe, które sprawią, że dana podstrona będzie chętniej wybierana przez wyszukiwarki internetowe i proponowana potencjalnym klientom. Dodatkowo takie teksty najczęściej są dość sugestywne, próbując wpłynąć na decyzję użytkownika. Ważne jest również skupienie się na zaletach wynikających z wyboru konkretnego produktu, a także na wyczerpaniu tematu – algorytmy wyszukiwarek internetowych bardzo lubią i chętniej promują teksty, które obszernie opisują dane zagadnienie w unikalny sposób.
Fot.: materiał prasowy Klienta.