Uporządkuj swoje biurko raz na zawsze!

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Piękne i czyste biurko jest często tylko ideałem ze zdjęć. Co prawda, w mediach społecznościowych wszystko wygląda zawsze jakoś lepiej, jednak uporządkowane biurko może być Twoje, jeśli tylko odpowiednio o nie zadbasz. Wystarczy zastosować parę prostych trików, aby biurko po całonocnej pracy nie wyglądało jak po przejściu tornada. Jakie triki Ci w tym pomogą?

Bałagan na biurku dekoncentruje w pracy

Wiele osób zna często powielany cytat, przypisywany Albertowi Einsteinowi.

Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko?

Oczywiście, część osób może szczycić się tym, że potrafi odnaleźć się w swoim chaosie. Często jednak bywa to zwykłą wymówką, a większości z nas bałagan nie tylko przeszkadza w pracy, ale może również dekoncentrować. Dlatego tak ważne jest odpowiednio uporządkowane biurko, a w osiągnięciu tego celu mogą pomóc gadżety, które sprzyjają organizacji i utrzymaniu porządku w miejscu pracy.

Organizacja przestrzeni na biurku

Przestrzeń na biurku
(fot. Freddie Marriage, źródło: unsplash.com)

Dodatki i akcesoria biurowe pozwalają zachować ład i porządek na biurku. Dzięki temu każda rzecz ma „swoje miejsce”, na które powinna zostać odłożona po pracy.

Akcesoria ułatwiające segregację dokumentów

W pracy często potrzebna jest dość duża ilość różnych dokumentów, wtedy niezbędne będą akcesoria ułatwiające ich segregację. Idealnie do tego nadają się:

  • szuflady na biurku, czyli plastikowe pojemniki mieszczące dokumenty przynajmniej formatu A4,
  • teczki i segregatory, wymagają więcej miejsca niż plastikowe szuflady, lecz mogą też pomieścić dużo więcej dokumentów.

Akcesoria na przybory piśmiennicze

Porządek na biurko
(źródło: pexels.com)

W pracy biurowej niezbędne są również przybory piśmiennicze, które – w zależności od preferencji – można przechowywać w:

  • metalowych koszykach w wersji podstawowej (jeden lub dwa koszyki połączone metalową podstawką) bądź rozbudowanej. Wówczas, obok koszyków na przybory piśmiennicze, znajdują się także osobne pojemniki na mniejsze akcesoria (np. karteczki czy spinacze biurowe).
  • organizerze do szuflady, czyli pojemniku, który można łatwo włożyć i wyciągnąć z szuflady. Jest świetną alternatywą dla osób, które wolą mieć „puste biurko” lub też mają za mało przestrzeni na metalowe koszyczki.

Inne niezbędne akcesoria

Organizacja przestrzeni na biurku to nie tylko uporządkowanie długopisów i dokumentów. Często organizacja pracy wymaga zastosowania również innych przedmiotów:

  • biuwar – duży notatnik na biurko, na którym można szybko zanotować niezbędne informacje,
  • pele-mele – czyli tablica korkowa do powieszenia nad biurkiem, na której możesz zamieścić ważne informacje lub np. pilne zadania do wykonania
  • przezroczysta podkładka – chroni biurko, a dodatkowo można pod nią umieścić kartki z przypomnieniem lub notatki.

8 trików pomocnych przy utrzymaniu porządku na biurku

Dwa komputery na jednym biurku
(źródło: pexels.com)

1. Kup ładne biurko

Tak po prostu! Większość osób bardziej starannie dba o nowe i ładne przedmioty.

2. Uporządkuj swoje rzeczy

Warto zdjąć z biurka wszystkie przedmioty i zastanowić się, czy aby na pewno wszystkie są Ci potrzebne. Sam zdziwisz się, ile z nich możesz wyrzucić lub przekazać komuś innemu.

3. Sprzątaj zaraz po ukończonej pracy

Posprzątaj biurko od razu po skończonej pracy. Dzięki temu na drugi dzień zasiądziesz do czystego, niczym niezagraconego biurka. Nic nie zniechęca bardziej do obowiązków niż fakt, że najpierw czeka nas sprzątanie.

4. Nie drukuj, jeśli nie musisz

Warto ograniczyć liczbę produkowanych „śmieci”, dlatego zawsze należy się zastanowić, czy na pewno należy coś wydrukować. Do przechowywania dokumentów warto używać elektronicznych programów i zredukować ilość fizycznych papierów do minimum. Drzewa będą Ci wdzięczne.

5. Trzymaj przedmioty tam, gdzie ich miejsce

Zaplanuj przestrzeń dla każdej rzeczy, np. gdzie powinny znajdować się umowy, gdzie książki, a gdzie długopisy. Potem pomoże Ci już tylko konsekwencja: przechowuj wszystkie przedmioty we właściwym miejscu, a utrzymanie porządku okaże się banalne.

6. Miej kosz obok biurka

Aby nie robić bałaganu na biurku, wszystkie niepotrzebne rzeczy powinniśmy od razu wyrzucać. Dlatego warto trzymać obok biurka kosz. Ten w kuchni też nie jest oddalony o setki kilometrów świetlnych, jednak tak trudno jest czasami się do niego wybrać…

7. Nie gromadź nadmiaru przyborów piśmienniczych

Nie gromadź na biurku nadmiaru przyborów piśmienniczych. Zamiast tego zadbaj o posiadanie 2-3 porządnych długopisów. Sprawdź też, które z posiadanych akcesoriów wciąż są sprawne – być może zaskoczy Cię fakt, że na 20 długopisów tylko 4 będą wciąż sprawne.

8. Przypomnienia zamiast przedmiotów

Wielu osobom zdarza się zostawiać na biurku lekarstwa, dokumenty czy inne rzeczy, aby o nich nie zapomnieć. Zamiast zagracać przestrzeń na biurku, skorzystaj z przypomnienia w telefonie. Dzięki temu nie tylko oszczędzisz swoją przestrzeń pracy, ale też zniwelujesz ryzyko, że pozostawione przedmioty „opatrzą Ci się” w ciągu dnia na tyle, że i tak o nich zapomnisz.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

dziesięć + osiem =