Piękne i czyste biurko jest często tylko ideałem ze zdjęć. Co prawda, w mediach społecznościowych wszystko wygląda zawsze jakoś lepiej, jednak uporządkowane biurko może być Twoje, jeśli tylko odpowiednio o nie zadbasz. Wystarczy zastosować parę prostych trików, aby biurko po całonocnej pracy nie wyglądało jak po przejściu tornada. Jakie triki Ci w tym pomogą?
Wiele osób zna często powielany cytat, przypisywany Albertowi Einsteinowi.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko?
Oczywiście, część osób może szczycić się tym, że potrafi odnaleźć się w swoim chaosie. Często jednak bywa to zwykłą wymówką, a większości z nas bałagan nie tylko przeszkadza w pracy, ale może również dekoncentrować. Dlatego tak ważne jest odpowiednio uporządkowane biurko, a w osiągnięciu tego celu mogą pomóc gadżety, które sprzyjają organizacji i utrzymaniu porządku w miejscu pracy.
Dodatki i akcesoria biurowe pozwalają zachować ład i porządek na biurku. Dzięki temu każda rzecz ma „swoje miejsce”, na które powinna zostać odłożona po pracy.
Akcesoria ułatwiające segregację dokumentów
W pracy często potrzebna jest dość duża ilość różnych dokumentów, wtedy niezbędne będą akcesoria ułatwiające ich segregację. Idealnie do tego nadają się:
Akcesoria na przybory piśmiennicze
W pracy biurowej niezbędne są również przybory piśmiennicze, które – w zależności od preferencji – można przechowywać w:
Inne niezbędne akcesoria
Organizacja przestrzeni na biurku to nie tylko uporządkowanie długopisów i dokumentów. Często organizacja pracy wymaga zastosowania również innych przedmiotów:
Tak po prostu! Większość osób bardziej starannie dba o nowe i ładne przedmioty.
Warto zdjąć z biurka wszystkie przedmioty i zastanowić się, czy aby na pewno wszystkie są Ci potrzebne. Sam zdziwisz się, ile z nich możesz wyrzucić lub przekazać komuś innemu.
Posprzątaj biurko od razu po skończonej pracy. Dzięki temu na drugi dzień zasiądziesz do czystego, niczym niezagraconego biurka. Nic nie zniechęca bardziej do obowiązków niż fakt, że najpierw czeka nas sprzątanie.
Warto ograniczyć liczbę produkowanych „śmieci”, dlatego zawsze należy się zastanowić, czy na pewno należy coś wydrukować. Do przechowywania dokumentów warto używać elektronicznych programów i zredukować ilość fizycznych papierów do minimum. Drzewa będą Ci wdzięczne.
Zaplanuj przestrzeń dla każdej rzeczy, np. gdzie powinny znajdować się umowy, gdzie książki, a gdzie długopisy. Potem pomoże Ci już tylko konsekwencja: przechowuj wszystkie przedmioty we właściwym miejscu, a utrzymanie porządku okaże się banalne.
Aby nie robić bałaganu na biurku, wszystkie niepotrzebne rzeczy powinniśmy od razu wyrzucać. Dlatego warto trzymać obok biurka kosz. Ten w kuchni też nie jest oddalony o setki kilometrów świetlnych, jednak tak trudno jest czasami się do niego wybrać…
Nie gromadź na biurku nadmiaru przyborów piśmienniczych. Zamiast tego zadbaj o posiadanie 2-3 porządnych długopisów. Sprawdź też, które z posiadanych akcesoriów wciąż są sprawne – być może zaskoczy Cię fakt, że na 20 długopisów tylko 4 będą wciąż sprawne.
Wielu osobom zdarza się zostawiać na biurku lekarstwa, dokumenty czy inne rzeczy, aby o nich nie zapomnieć. Zamiast zagracać przestrzeń na biurku, skorzystaj z przypomnienia w telefonie. Dzięki temu nie tylko oszczędzisz swoją przestrzeń pracy, ale też zniwelujesz ryzyko, że pozostawione przedmioty „opatrzą Ci się” w ciągu dnia na tyle, że i tak o nich zapomnisz.