Polary z nadrukiem firmowym – co jest ważne przy projektowaniu?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Polary z nadrukiem firmowym – co jest ważne przy projektowaniu?

Materiał Partnera

Inne

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Polary z nadrukiem firmowym to nie tylko element garderoby. To wizytówka firmy, która buduje jej wizerunek. Wybór odpowiedniego materiału, kolorów i wzoru ma ogromne znaczenie. Każdy szczegół musi być dopracowany. Jakie są kluczowe aspekty, o których warto pamiętać przy projektowaniu polarów firmowych? Z tym poradnikiem unikniesz błędów i sprawisz swoim pracownikom doskonale estetyczną odzież.

Dobór kolorystyki

Kolorystyka polaru i nadruku powinna harmonizować z identyfikacją wizualną firmy. Ważne jest, aby kolory występujące na bluzie były spójne z barwami firmowymi, bo to wzmocni spójność wizerunku marki.

Logo i napisy muszą być dobrze widoczne. Wybór kontrastujących barw zwiększa czytelność i przyciąga wzrok.

Jeżeli firmowe barwy nie kontrastują ze sobą, jako bazę nadruku wybierz bluzę w neutralnym kolorze, czyli czarnym, białym bądź szarym. Takie polary z nadrukiem wyraźnie prezentują każdy logotyp. Im jaśniejszy nadruk, tym ciemniejszy polar i odwrotnie.

Zaleca się użycie maksymalnie 3 kolorów nadruku, aby uniknąć wizualnego chaosu.

Umiejscowienie wzoru

Oto najczęściej wybierane miejsca na nadruki.

  • Lewa strona klatki piersiowej – miejsce doskonale widoczne podczas noszenia. Idealne na logo firmy lub mały napis.
  • Plecy – duża powierzchnia umożliwia nadrukowanie większych grafik lub pełnych sloganów reklamowych.
  • Rękawy – mogą być wykorzystywane do dodatkowych elementów nadruku, np. symboli partnerów handlowych.
  • Kark – miejsce na małe, dyskretne logo, subtelnie uzupełniające uniform.

Najpopularniejsza kombinacja to lewa strona klatki plus plecy. 

Warto wziąć pod uwagę, w jakiej pozycji najczęściej będzie widoczny firmowy polar. Jeżeli ma go nosić pracownik obsługi klienta, zasadnym jest przyłożenie szczególnej uwagi do nadruku z przodu. Z kolei u kuriera przemieszczającego się skuterem większe znaczenie będzie miał wzór na plecach.

Wielkość wzoru

Wzór powinien być proporcjonalny do powierzchni dostępnej na polarze.

  • Dla logo na klatce piersiowej rozmiar 8×8 cm do 10×10 cm jest optymalny.
  • Dla nadruków na plecach rozmiar powinien wynosić od 20×15 cm do 30×25 cm, aby zapewnić czytelność.
  • Co do dodatkowych wzorów na rękawach prawidłowy rozmiar nadruku to 5×5 cm, a na kołnierzu 2×5 cm.

Na potrzeby małego nadruku konieczne może być stworzenie uproszczonych wariantów logotypu.

Metoda nadruku

Wybór odpowiedniej metody nadruku na polary firmowe ma kluczowe znaczenie dla estetyki końcowego projektu. Na bluzach polarowych można stosować różnorakie metody zdobienia. Każda technika nadruku oferuje różne efekty wizualne i ma ograniczenia.

Najczęściej wybierane metody nadruku dla polarów to:

  • sitodruk – opłacalny od 50 sztuk odzieży, bardzo trwały, umożliwia tworzenie przejść tonalnych;
  • termotransfer – doskonały dla skomplikowanych i pełnokolorowych grafik, bywa stosowany jako zamiennik sitodruku dla zamówień mniejszych niż 50 egzemplarzy;
  • haft komputerowy – najbardziej elegancka metoda zdobienia, nie pozwala na tworzenie przejść tonalnych;
  • naszywki – ciekawy efekt estetyczny, pasujący zwłaszcza do branż wymagających twardego wizerunku.

Profesjonalna drukarnia tekstylna odgrywa kluczową rolę w procesie doboru odpowiedniej metody nadruku. Specjaliści z drukarni doradzą, która metoda będzie najbardziej odpowiednia dla danego projektu. Wezmą pod uwagę takie czynniki jak rodzaj materiału, przeznaczenie odzieży oraz budżet.

Mimo tego warto wstępnie zorientować się w rezultatach estetycznych dostępnych metod, bo gdy sprecyzujesz swoje preferencje, komunikacja będzie łatwiejsza.

Fason i wzór

Najbardziej uniwersalnym fasonem polaru pod kątem estetycznym jest klasyczny krój bez dodatkowych ozdób. Taki polar charakteryzuje się prostym wyglądem, który pasuje do wielu różnych branż i jest neutralnym tłem dla każdego firmowego nadruku.

Rozmiar powinien być tak dopasowany do sylwetki pracownika, by materiał miękko opływał ciało, bez wpijania się czy krępowania ruchów. Nadmiar tkaniny nie może odstawać na klatce ani tworzyć fałd pod pachami.

Podsumowanie

Projektowanie polarów z nadrukiem firmowym wymaga uwzględnienia wielu aspektów estetycznych. Dobór odpowiedniej metody nadruku, kolorystyki, umiejscowienia i rozmiaru wzoru ma kluczowe znaczenie dla końcowego efektu. Starannie zaprojektowane polary mogą stać się nie tylko praktycznym elementem odzieży, ale również efektywnym narzędziem promocyjnym, które wzmocni wizerunek firmy. Tak więc dokładnie przemyśl każdy szczegół, a realizację powierz rzetelnej, doświadczonej firmie!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

19 − piętnaście =