Świat parę lat temu zmienił się nie do poznania. Spotykane swego czasu na każdym kroku sklepy stacjonarne oraz punkty usługowe sukcesywnie tracą popularność na rzecz witryn WWW e-commerce, czyli e-handlu. Nie dzieje się to bez powodu. Klienci coraz wyżej cenią sobie komfort i bezpieczeństwo, dlatego też sprzedaż usług i towarów w sieci jest podstawą współczesnej gospodarki i nie zanosi się na odwrócenie tego trendu. Przedsiębiorcy w e-commerce widzą podobnie świetlaną przyszłość, wysokie zarobki, niskie nakłady inwestycyjne i wiele innych zalet. Są jednak narażeni na ogromną konkurencję i to jest podstawowa wada, która uniemożliwia prowadzenie biznesu w internecie bez działań marketingowych. Pozycjonowanie jest jednym z najbardziej efektywnych i warto poznać to działanie z bliska.
W prowadzeniu własnej działalności gospodarczej chodzi o obniżenie kosztów bieżących oraz jednocześnie także podnoszenie zysków i dochodów. Wszystkie te założenia z nawiązką spełnia internet. Przedsiębiorcy mogą rozpocząć działalność zarobkową praktycznie bez żadnych kosztów inwestycyjnych, które trzeba przeznaczyć na zakup lub dzierżawę biura czy powierzchni sklepowej oraz zatrudnienie pracowników do obsługi stacjonarnej. Co to oznacza? Że biznes w sieci można „rozkręcić” w zasadzie w ciągu jednego dnia. Pomaga w tym wiele darmowych i płatnych CMS-ów, dzięki którym założenie własnego sklepu zajmuje nie więcej niż kilka minut. Internauci również widzą w e-commerce same zalety. Należy do nich między innymi:
Ogromny i chłonny rynek sprawia, że warto dbać o swoją firmę i stale poprawiać zakres jej usług i ich jakość, a także spełniać wszelkie oczekiwania klientów. Dobrze prowadzona firma to:
W czasach, kiedy w sieci znajdowało się tylko kilka dużych sklepów minęły bezpowrotnie – obecnie w internecie znajdziemy praktycznie wszystko, od niszowego towaru, aż na usługach kończąc. Co to oznacza? Ogromną wręcz konkurencję, która w większości przypadków uniemożliwia sprawne rozpoczęcie własnej działalności. Da się to jednak zmienić.
W pozycjonowaniu chodzi o poprawę pozycji witryny WWW w wyszukiwarce Google, która dla większości internautów stanowi podstawowe źródło informacji. Poprawa pozycji następuje stopniowo i zawiera się w trzech etapach:
Pierwszym etapem jest audyt SEO. Dzięki niemu firma realizująca pozycjonowanie może zapoznać się z obecnym stanem witryny i zaplanować strategię na dalsze etapy. Co ciekawe, nie wszyscy decydują się na przeprowadzenie audytu ze względu na iluzoryczne oszczędności. Tak naprawdę brak audytu sprawia, że realizacja pozycjonowania jest bardzo trudna i w niektórych przypadkach całkowicie niemożliwa.
Drugi etap to działania on-site, w którym należy wprowadzić na witrynę wszelkie zmiany wynikające z audytu. Pojedynczych kroków do przeprowadzenia jest nawet kilkaset, dlatego ten etap jest najdłuższy i najbardziej podatny na popełnienie błędów. Należy w nim dostosować kod źródłowy do wymagań algorytmu Google i nie tylko.
W trzecim etapie – off-site – chodzi o zdobycie jak największej liczby linków zwrotnych, które prowadzą do witryny poddanej pozycjonowaniu.
Jeśli chcesz przeprowadzić pozycjonowanie na Poznań, koniecznie przemyśl także wdrożenie innych strategii. Dobrze sprawdza się real-time marketing, czyli działania marketingowe, w których chodzi o nawiązywanie w materiałach reklamowych do obecnej sytuacji na świecie lub w kraju. Wydarzenia mogą być sprzed kilku minut, godzin lub dni, ważne jest jednak to, aby nawiązanie było bezpośrednie i nie pozostawiające jakichkolwiek złudzeń. Wiele firm, które wykorzystało w swojej karierze real-time marketing nagle uzyskało w kraju lub na świecie ogromny rozgłos. To tzw. viral, efekt, o którym marzy praktycznie każdy.
Pozycjonowanie na Bydgoszcz powinno także obejmować wiele innych działań, wśród których zdecydowanie warto wymienić reklamę displayową. Kreacje można umieszczać na domenach trzecich bądź w Google Ads lub w innych sieciach reklamowych. Dobrze we współczesnym świecie sprawdza się także reklama w Social Mediach, a także artykuły sponsorowane umieszczane na witrynach o dobrej reputacji w Google. Można także przemyśleć newsletter oraz mailing – dwie formy reklamy, które trafiają bezpośrednio do odbiorcy.
Fot.: Štefan Štefančík/unsplash.com
Bardzo pomocnym, byłoby zapoznać się z pełnym poradnikiem, który powie nam jak wykonać audyt seo. Myślę o jakieś bardziej ustandaryzowanej formie działalności w Internecie i bardzo często czytuje tego typu artykuły, jednak wciąż nie czuję się na tyle kompetentna, aby zabrać się samodzielnie za ten mistyczny audyt.
W pozycjonowaniu najważniejsza jest wiedza i doświadczenie. Dodałabym do tego również umiejętność kontrolowania emocji i podejmowania racjonalnych decyzji. Takie elementy jak pozycjonowanie WIX, IdoSell czy Shoper to tylko dodatki, bo liczy się przede wszystkim kto, lub jaki zespół to realizuje. Wiadomo jednak, że wsparcie agencji interaktywnej jest najlepszym rozwiązaniem dla widoczności witryny.