Jak zareklamować firmę bez reklamy wielkoformatowej?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Reklamy wielkoformatowe nie sprawdzają się już tak niezawodnie, jak kilkanaście lat temu – przez ogrom billboardów w miastach stały się one po prostu zbyt opatrzone. Dowiedz się więc, jak możesz skutecznie zareklamować swoją firmę, nie używając do tego reklamy wielkoformatowej.

Billboardy to z pewnością coś, co jako pierwsze przychodzi nam na myśl, gdy myślimy o reklamie. Jednak mimo że są one tak powszechne, to nie przynoszą aż tak dużych korzyści, jak kilka, a nawet kilkanaście lat temu. Poznaj więc bardziej skuteczne, a także nieco ciekawsze sposoby na reklamowanie swojej firmy. 

Reklama ambientowa – nowatorskie podejście do marketingu i reklamy

Jeśli zależy Ci na niekonwencjonalnej reklamie Twojej firmy, możesz postawić na ambient marketing. Czym dokładnie są takie akcje ambientowe? Jest to nic innego jak niestandardowe i często jednorazowe działania marketingowe, które cechują się wysokim potencjałem interakcji z odbiorcami. Reklamy ambientowe to także niekonwencjonalne nośniki przekazu – ambient marketing uwielbia bowiem miejsca takie jak wiaty przystankowe, czy elementy wyposażenia lokali.

Jeśli więc chcesz zareklamować swoją firmę w ten sposób, to dobrym pomysłem będą na przykład instalacje świetlne, plakaty z angażującym i intrygującym sloganem lub grafiką, albo naklejki na samochód. Poznań jest miejscem, gdzie z pewnością zrealizujesz każdy swój pomysł. Pamiętaj jednak, że reklama ambientowa jest świeża i zaskakująca, a przede wszystkim jest poza mainstreamem – takie podejście do reklamowania firmy często może okazać się kluczem do sukcesu.

Działaj w internecie – jak reklamować firmę przy użyciu SEO

Obecnie spora część działań marketingowych przeniosła się do rzeczywistości wirtualnej. Warto więc zacząć na poważnie działać  „w onlinie”, aby skutecznie zareklamować swoją firmę. Pomocne może okazać się tutaj SEO, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Na czym dokładnie polega ten proces? Jest to przede wszystkim nasycanie publikowanych na stronie treści słowami kluczowymi, optymalizacja kodu HTML, poprawne indeksowanie mobile first, a także linkowanie zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Działania oparte na SEO są szczególnie korzystne w przypadku firm, które w największej mierze chcą się reklamować lokalnie. 

Google Ads – czy warto inwestować?

Jeśli chodzi o działalność w internecie, to oprócz optymalizacji SEO i ruchu organicznego warto także wziąć pod uwagę Google Ads. Jest to bowiem najszybszy sposób na promowanie firmy online, który pozwoli Twojej stronie zaistnieć na szczycie wyszukiwarki Google. Można powiedzieć, że jest to niejako alternatywa dla działań związanych z pozycjonowaniem, chociaż zdecydowanie lepiej będzie podchodzić do tego, jak do ciekawego dodatku do SEO. Warto jednak pamiętać, że kampanie googlowskie kosztują od kilkunastu groszy do nawet kilkuset złotych za kliknięcie.

Działania lokalne

W przypadku niewielkich firm, szczególnie tych usługowych, warto przede wszystkim skupić się na działaniach lokalnych – w końcu to mieszkańcy Twojej okolicy są w takim przypadku Twoją grupą docelową. Możesz więc wykorzystać potencjał prasy lokalnej, która wbrew pozorom działa bardzo prężnie i jest mocno opiniotwórcza, zwłaszcza w małych miejscowościach. Opublikuj więc reklamę w lokalnej gazecie lub na lokalnym portalu informacyjnym.

Zdj. główne: Campaign Creators/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*