Zeszłoroczne badanie przeprowadzone przez Grupę LEGO i Instytut Geeny Davis ds. Płci w Mediach wykazało, że wciąż ograniczamy kreatywność dzieci, zwłaszcza dziewczynek, narzucając im z góry przypisane społeczne role. Wpływa to między innymi na zakazywanie bawienia się zabawkami, które stereotypowo przypisuje się płci przeciwnej.
Według raportu LEGO Play Well 2022 wielu dorosłych doświadczyło w okresie dorastania ograniczeń związanych z płcią. Rodzice, którzy wzięli udział w badaniu, przyznali, że podczas zabaw spotykali się ze stereotypami dotyczącymi płci. Mogło wpłynąć to na ich możliwość poznawania świata i rozwoju.
Tradycyjne schematy zachęcają dziewczynki do wybierania pasji, które uznaje się za „dziewczęce”. Najnowsza kampania LEGO „Dziewczynki mogą wszystko” ma pomóc przełamywać stereotypy w wychowywaniu dzieci. Marka chce zachęcić rodziców do pobudzania kreatywności swoich dzieci i uczenia ich, że dzięki nowym technologiom mogą rozwijać indywidualność i ciekawość.
Zdjęcie główne: Ravi Palwe/unsplash.com