Allegro Ads – sprawdzone narzędzie reklamowe

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Od kilku lat można zauważyć, że zakupy online stają się coraz bardziej popularne. Wśród polskich platform sprzedażowych prym wiedzie Allegro. Ogromna popularność serwisu wiąże się z wysoką konkurencją. Jak wyróżnić się ze swoją ofertą na tle innych? Znamy sprawdzony sposób.

Allegro nikomu przedstawiać nie trzeba. Z popularnego serwisu aukcyjnego korzysta spore grono konsumentów ze względu na niskie ceny produktów i korzystne warunki dostaw. Zaletą platformy jest również to, że znajdziemy na niej produkty z niemal każdej branży. Szeroka oferta wiąże się jednak z dużą konkurencją i zdarza się, że niektórzy sprzedawcy dosłownie giną ze swoim asortymentem wśród innych. Rozwiązaniem może być odpowiednia reklama, dzięki której dotrzemy do nowych klientów. Allegro bardzo ułatwiło swoim użytkownikom to zadanie i stworzyło narzędzie reklamowe – Allegro Ads.

Allegro Ads – to warto wiedzieć

Czym jest Allegro Ads? To system reklamowy, który został przygotowany z myślą o użytkownikach popularnej platformy sprzedażowej. W swoim działaniu może przypominać na przykład Amazon Ads (więcej o tym narzędziu przeczytasz tutaj: https://adsright.pl/amazon-ads/). Allegro Ads oferuje kilka opcji reklamy. Wśród nich możemy wymienić:

  • Allegro Ads – klasyczne rozwiązanie, czyli wyróżniona oferta, która jest wyświetlana na górze wyników wyszukiwania.
  • Ads Link – reklamy prowadzące do stron zewnętrznych. To rozwiązanie zostało stworzone z myślą o sprzedawcach nieruchomości i samochodów.
  • Ads 4 Brands – przyda się markom, które korzystają z usług dystrybutorów. Korzystając z jednego konta reklamowego, mogą podbijać sprzedaż swoich towarów u różnych sprzedawców.
  • Reklama graficzna – wyświetla się w formie baneru ponad wynikami wyszukiwania w serwisie. Pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki i przydaje się podczas wprowadzania nowych produktów.
  • Ads Network – to sieć reklamowa Allegro. Dzięki niej reklamy Allegro wyświetlają się na stronach poza serwisem, na przykład na Facebooku lub w wyszukiwarce Google.

Korzystanie z Allegro Ads jest intuicyjne i pozwala wygodnie zarządzać środkami finansowymi przeznaczonymi na reklamę. Sprzedawcy sami ustalają budżet, jaki chcą wydać na promowanie marki. Możemy zdecydować nie tylko o tym, jak będą wyświetlane materiały promocyjne, lecz także kiedy i ile za wszystko zapłacisz. Najpopularniejszą formą rozliczenia za reklamy Allegro Ads jest model CPC (cost per click). W tym modelu płacimy tylko wtedy, gdy odbiorca kliknie w wyświetlony przekaz i przejrzy naszą ofertę.

Warto wspomnieć jeszcze o korzyści związanych z wykorzystaniem Allegro Ads. Z pewnością starannie zaprojektowana kampania reklamowa pomoże zbudować lepszą rozpoznawalność marki zarówno na samym serwisie aukcyjnym, jak i poza nim, w sieci reklamowej. Będzie przekładać się to na wyższy ruch i częstsze zainteresowanie daną ofertą, co skutkuje większymi zyskami. Zaletą Allegro Ads jest również możliwość korzystania z rozbudowanych statystyk w czasie rzeczywistym oraz kontrolowanie reklam, a w razie potrzeby – ich modyfikowanie.

Zdjęcie główne: Igor Miske/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

osiem − sześć =

  • Marek 29.09.2022

    Jak wyglądają statystyki porównania efektywności allegro ads do kampanii na fb czy google ads?